Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva.

2010-02-07, 12:56:31 / Kategori: Isabella Duran

Vem ringer man när man inte orkar leva? Vem ringer man när man inte vill leva?Obervera min formulering, den är viktig. Jag har ingen längtan efter att dö. Jag vill inte dö. Jag åtrår inte döden. Jag är ingen Werthertyp, ser inte självmordet som någon radikal frihet i någon existentialistisk mening. För mig är självmoret snarast en tvångstanke. Nej. Jag längtar inter efter att dö. Det är livet jag inte klarar av. Sanningen att säga så är jag rädd för att dö. Jag är rädd för tomheten, för att allt tar slut, för evigheten. Jag är rädd för ganska mycket, och mycket av det jag är rädd för har med evighet att göra. Havet om natten ger mig ångest eftersom att dte är ändlöst. Det tycks aldrig ta slut, varken uppåt, nedåt, hiom eler ditom. Tanken på rymden gör man skräckslagen. Jag undviker i möjligaste mån att läsa artiklar och se dokumentärer som hanldar om rymden eftersom jag får fruktandsvärd ångest  av tanken på att rymden är oändlig.

Ur boken, Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein.




Eh just nu så kollar jag runt lite på nätet efter en balklänning =) ochså "pluggar" jag....hehe ;)

jaja  hej så länge!


 




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?