Måndag 25/10-10

2010-10-25, 19:09:15 / Kategori: Isabella Duran
Hejsan! :)
Det gick bra idag i skolan, va lite trött men det gick utmärkt ändå! Kunde knappt sova igår..låg och vred på mig som sjutton :/ Blev iaf två slags "redovisningar" och jag blev väldigt nöjd över mig själv =) Första var på svenskan då vi skulle berätta lite mer om boken som vi läst och sen andra var på "hudlektionen" och då så berättade jag om sminkverktygen och sara om lite olika penslar! Det var också rätt så slapp dag för på engelskan tittade vi bara på film, love actully (som jag förövrigt sett ex antal ggr! :p), sen på "hårlektionen" gick det bra :) Lockade Mariette, i luggen.
- Föst tar man och gör en triangel- bredare inne vid hårfästet och tunnare vid örat, med en "pinnkam". Sen tar man en passe längst fram vid luggen som en triangel, sen lockar man..men man ska hålla locktången mellen håret och "trä"/lägga in håret, rakt. Sen tar man nästa passe precis bakom, också den i en triangel, och sen det resterande " det som hänger vid örat ska man locka med på sidan (stående) med locktången då alltså.. Dela upp den i två passer om det är mycket hår, annars behövs det inte! :)
Viktigt att vrida på locktången så att grejen som man "stänger" locktången med är bakåt så att det inte blir nått fult framme och sen att  du sätter upp locken med en klämma..så att den kyls ner och då håller den mycket bättre!
Sen när du är klar, släpp ut lockarna och kamma ut dom. Och sen formar du  håret till ett "S" :) Nu har du en hollywoodlook ;)
haha, är det kul om jag berättar om saker som jag lär mig i skolan? kan ta med bilder och så oxå :) aja jag vill även skriva ut det här själv så att jag kan bläddra tillbaka och kolla "hur var det man gjorde nu igen.." yes! (:
Har även skrivit om politiska ideologier nu, hoppas Lillvor blir glad! xD Skriver sen igen!
kisses.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?